سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشم ، نشستنگاه را چون رشته سر بند است چون خواب در چشم آید بند بسته بگشاید . [ و این از استعاره‏هاى شگفت است . گویى نشستنگاه را به آوند و چشم را به سر بند همانند فرموده و چون سربند بگشاید آنچه در آوند است برون آید ، و این سخن در گفته مشهورتر و ظاهرتر از سخنان پیامبر ( ص ) است و گروهى آن را از امیر مؤمنان علیه السّلام دانسته‏اند و از جمله گفته مبرد است در کتاب مقتضب در باب لفظ به حروف و ما در کتاب خود که مجازات آثار نبوى نام دارد از این استعاره سخن گفته‏ایم . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :10
کل بازدید :79233
تعداد کل یاداشته ها : 129
103/2/6
6:39 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سعید صفاری[43]
«وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا » سعید صفاری این وبلاگ را می‏نویسد به جهت تولید محتوای قرآنی، درراستای کمک به ارتقای فرهنگ قرآن در سطح جامعه، که شاید مشمول این شکایتِ صاحبِ آن قلبِ عظیمی که قرآن بر آن نازل گشت قرار نگیرد.

خبر مایه

  « ما مِن اِنْسانٍ یَطعَنُ فِی عَیْنِ مُؤمِنٍ إِلّا ماتَ بِشَرِّ مِیتَهٍ و کانَ قِمْناً أَنْ لا یَرجِعَ إِلی خیرٍ» (امام باقر علیه‌السلام)

هیچ انسانی در حضور مؤمنی به او طعنه نمی‌زند، مگر آنکه به بدترین مرگ از دنیا برود و سزاوار است که به خیر باز نگردد.(کافی ، ج2 ، ص 361)

طعنه و استهزاء در ظاهر یک گناه ولی در باطن چند گناه است: گناهان تحقیر و خوار کردن، بردن آبروی مؤمن، کشف عیوب، اختلاف افکنی، غیبت، کینه، فتنه، تحریک و انتقام.
یک نگاه به رفتارمون تو همین امروز داشته باشیم. آیا مواظب حرف زدنمون بودیم؟ چقدر به افراد طعنه زدیم؟ چقدر حرفایی که میتونستیم بدون طعنه بگیم با طعنه و استهزاء گفتیم؟ نکنه واقعا میخوایم به بدترین مرگها بمیریم؟


91/1/6::: 11:56 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده