سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با حق درآویخت ، خون خود بریخت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :4
کل بازدید :79217
تعداد کل یاداشته ها : 129
103/2/4
10:14 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سعید صفاری[43]
«وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا » سعید صفاری این وبلاگ را می‏نویسد به جهت تولید محتوای قرآنی، درراستای کمک به ارتقای فرهنگ قرآن در سطح جامعه، که شاید مشمول این شکایتِ صاحبِ آن قلبِ عظیمی که قرآن بر آن نازل گشت قرار نگیرد.

خبر مایه

«الَّذِینَ یَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فِی الصَّدَقاتِ وَ الَّذِینَ لا یَجِدُونَ إِلاَّ جُهْدَهُمْ فَیَسْخَرُونَ مِنْهُمْ سَخِرَ اللَّهُ مِنْهُمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ»[79 توبه]

«کسانی که به مؤمنانی که داوطلبانه صدقات می‌دهند طعنه می‌زنند و آنان را که بیش از استطاعت خویش نمی‌یابند [که احسان کنند] مسخره‌شان می‌کنند خدا نیز آن‌ها را مسخره می‌کند و آن‌ها را عذابی دردناک است.»

****

رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از مردم تقاضای کمک به جبهه کرد. توانگران کمک‌های شایانی کردند و ناتوانان کمک اندک داشتند. منافقان کمک توانگران را ریایی دانسته و موردعیب‌جویی و طعن قرار می‌دادند و کمک بی‌بضاعت‌ها را مسخره می‌کردند.

این آیه اگرچه به طعن و مسخره‌کردن منافقان در موضوع خاص انفاق اشاره دارد اما منحصر به این مورد نمی‌شود و طعن و مسخره کردن به طور کلی در اسلام نهی شده است که در پستهای بعد بررسی میشود.


  
پیامهای عمومی ارسال شده