سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پیش از آزمودنِ [کسی] تسلیم اطمینان شود، خود را در معرض هلاکت و عاقبت رنج آلود، قرار داده است. [امام جواد علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :59
کل بازدید :79331
تعداد کل یاداشته ها : 129
103/2/10
10:8 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سعید صفاری[43]
«وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا » سعید صفاری این وبلاگ را می‏نویسد به جهت تولید محتوای قرآنی، درراستای کمک به ارتقای فرهنگ قرآن در سطح جامعه، که شاید مشمول این شکایتِ صاحبِ آن قلبِ عظیمی که قرآن بر آن نازل گشت قرار نگیرد.

خبر مایه

قسم یاد کردن از نظر اسلام کار خوبی نیست ولی در عین حال حرام نمی‌باشد. و اگر به خاطر اهداف مهم تربیتی و اجتماعی و اصلاحی انجام گیرد، ممکن است واجب یا مستحب نیز گردد. ولی با این حال یک سری از سوگندهاست که از نظر اسلام به کلی بی اعتبار است:

1- سوگندهایی که به نام غیر خدا باشد.

2- سوگندهایی که برای انجام کار حرام یا مکروه یا ترک واجب و مستحب باشد. مثل اینکه کسی سوگند یاد کند دین خود را نپردازد. یا با بستگان خویش قطع را بطه کند.

همانگونه که میان داماد و دختر یکی از یاران پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به نام عبدالله بن رواحه اختلافی روی داد. او سوگند یاد کرد که برای اصلاح کار آنها هیچ گونه دخالتی نکند و در این راه گامی برندارد. آیه قرآن نازل شد و اینگونه سوگندها را ممنوع و بی اساس اعلام کرد.


90/8/11::: 10:39 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده